آموزش کالیبراسیون گیج دما با دستگاه IsoTech Dry Block

استاندارد

تعریف دما: عبارت است از انتقال حرارت از جسم گرم به جسم سرد.

المان های پر کاربرد اندازه گیری دما در صنعت عبارتند از:

  1. نوع برقی
    1. RTD: رنج دمایی پایین. با استفاده از تغییر مقاوت دما را مشخص می کند. نوع PT 100(در دمای صفر درجه ۱۰۰ اهم) و PT 500(در دمای صفر درجه ۵۰۰ اهم) بیشترین کاربرد را در صنعت دارند.
    2. ترموکوپل: رنج دمایی بالا. با اندازه گیری میلی ولت و مراجعه به جدول مخصوص فلز دما قابل تشخیص
      است.

      گیج فشار بی متال

      گیج فشار بی متال

  2. نوع غیر برقی
    1. بی متال:  این نمونه در صنعت در گیج های دمای Local مورد استفاده قرار می گیرد. آموزش نحوه عملکرد دستگاه Oven نیز با همین تجهیز انجام گرفت.

دستگاه Dry Block  که در صنعت Oven نامیده می شود، همانطور که از نامش پیداست وظیفه تولید دما جهت انتقال به Temperature Transmitter و Temperature Gaugeها جهت کالیبره کردن آنها را دارد.

 

دستگاه مورد استفاده IsoTech Dry Block نام دارد که دارای یک ستون جهت قرار گیری المان اندازه گیری دما و یک پنل جهت تنظیم دمای مورد نظر می باشد.Isotech Dry Block روش کار به این صورت است که پایه گیج مورد نظر را درون سوراخی که اندازه پایه است قرار داده و با استفاده از پنل، دما را روی نقطه مورد نظر تنظیم کرده و صبر می کنیم تا دما به نقطه مورد نظر برسد. اگر دمای نمایش داده شده ovencontrollerتوسط گیج با نقطه تنظیم شده برابر نبود باید اقدام به کالیبره کردن گیج کنیم.البته این گیج ها فقط امکان تنظیم خطای Zero را دارا هستند و درصورتی که خطای دیگری وجود داشت، گیج باید تعویض شود.

2 دیدگاه در “آموزش کالیبراسیون گیج دما با دستگاه IsoTech Dry Block

  1. sobhan

    با سلام خسته نباشید.
    در مورد کالیبراسیون گیج دما توضیح میدهید ک کالیبره گیج دما دقیق دقیقش چطور است و گیجی ک با ۱عدد اختلاف است رو چیکار باید کرد

  2. مسلم

    باسلام و عرض ادب
    ممنون از بابت مطلبتون ولی ای کاش در مورد تنظیمات کنترلر خود دستگاه isotech هم توضیح داده بودین ( منظورم ستینگ دستگاه هست )
    سپاس

دیدگاه‌ها غیرفعال هستند.