تست گیج فشار در محل – Local

استاندارد

Pressure Gauge

 

تست گیج های فشار – Pressure Gauge – همانطور که در مقالات گذشته توضیح داده شد، توسط دستگاه هایی مانند Dead-Weight Tester انجام می گیرد. اما برای این نوع تست و کالیبراسیون، گیج باید از محل باز شده و به دستگاه Tester متصل گردد. زمانی که لازم است گیج فشار بدون جداسازی از محل نصب تست شود از تجهیزاتی مانند Hand Pump – پمپ دستی – استفاده می شود.

در صنعت معمولا دو نمونه هندپمپ/Hand Pump جهت تست گیج های فشار مورد استفاده قرار می گیرد:

  1. هندپمپ هیدرولیک (روغنی) – Hydraulic Hand Pump
  2. هندپمپ نیوماتیک (هوایی) – Pneumatic Hand Pump
هندپمپ هیدرولیک

هندپمپ هیدرولیک – Hydraulic Hand Pump

 

هندپمپ نیوماتیک

هندپمپ نیوماتیک – Pneumatic Hand Pump

 

هر دو پمپ دستی دارای یک پیچ جهت تخلیه فشار ایجاد شده و پیچ دیگری جهت تنظیم دقیق میزان فشار دارند. ضمن اینکه پمپ هیدرولیک دارای مخزنی جهت نگهداری روغن مورد نیاز تولید فشار است.

جهت اعمال فشار از طریق پمپ دستی به گیج فشار، ابتدا ورودی  Needle Valve  باید بسته شده و شیر تخلیه آن باز شود تا اگر فشار درون گیج حبس شده تخلیه شود. سپس لوله خروجی پمپ دستی را به محل تخلیه – Vent – شیر سوزنی – Needle Valve – متصل کرده و اعمال فشار توسط Hand Pump انجام می دهیم. در این حالت میزان فشار قرائت شده روی گیج فشار با میزان فشار تولیدی پمپ دستی که از روی Display آن قابل خواندن است را مقایسه می کنیم و در صورت وجود خطا اقدام به کالیبراسیون گیج می نماییم.

پس از اتمام تست، فشار تولیدی توسط پمپ دستی را با استفاده از پیچ کوچکتر تخلیه کرده، لوله پمپ دستی را از محل Vent روی Needle Valve جدا کرده و شیر تخلیه را بسته و ورودی Needle Valve را باز می کنیم تا گیج فشار مجددا در سرویس قرار بگیرد.

 

اتصال Hand Pump به Needle Valve

اتصال Hand Pump به Needle Valve

1 دیدگاه در “تست گیج فشار در محل – Local

دیدگاه‌ها غیرفعال هستند.